Narrow your search
Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Digital
Tonusonderzoek bij kinderen
Author:
ISBN: 9789031350582 9789031363582 Year: 2007 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Beperkingen van de motoriek bij kinderen kunnen van heel verschillende aard zijn en door verschillende soorten stoornissen worden veroorzaakt Het tonusonderzoek bij kinderen is in de afgelopen jaren verder ontwikkeld en beschreven. In deze tweede druk van Tonusonderzoek bij kinderen worden de vier meest bekende tonusmetingen beschreven.Aan de hand van foto's wordt uitleg gegeven over uitgangshouding en uitvoering van de verschillende tonusonderzoeken. De vier geselecteerde meetinstrumenten zijn: Modified Ashworth Scale. Tardieu Scale, de SPAT (SPAsticity Test) en het bewerkte tonusonderzoek volgens Amiel Tison.Het tonusonderzoek vormt een onderdeel van de uitgebreide motorische diagnostiek die voorafgaat aan een behandeling. Zonder een gericht onderzoek en een goede probleemanalyse kan er immers geen goede behandeling plaatsvinden. Het is aan de onderzoekers en behandelaars om een keuze te maken in de meest geschikte methode van tonusonderzoek, afhankelijk van de vraagstelling en doelstelling.


Book
Mijn kind heeft autisme : gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners
Authors: ---
ISBN: 9020966324 9789020966329 Year: 2007 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit allesomvattende, toegankelijke basisboek over autisme biedt concrete antwoorden op de meest voorkomende vragen die ouders van kinderen met autisme zich stellen. Hoe herkennen we autisme? Weten we of de diagnose die is gesteld ook juist is? Wat zijn de oorzaken van autisme? Welke behandeling is de beste voor ons kind? Hoe kunnen we ons kind helpen in zijn vrije tijd? Hoe gaan we om met uitdagend en moeilijk gedrag? En hoe kunnen we het beste communiceren met ons kind? (Bron: covertekst)


Book
ICT en jongeren met extra zorg : een didactiek van stimuleren en compenseren
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789030192220 Year: 2007 Publisher: Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

ICT --- Pedagogiek en onderwijskunde --. --- Gehandicapten. --- Geïntegreerd onderwijs. --- Computer assisted instruction --- Didactics of technology --- computerondersteund onderwijs --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- School management --- onderwijsintegratie van personen met een beperking --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Learning disabled children --- Education --- Belgium --- Learning disabilities --- Handbooks, manuals, etc. --- Underachievers --- leerproblemen --- 454.52 --- didactiek --- 325 --- 326 --- 454.23 --- 460 --- 460.5 --- 489.4 --- Computerondersteund onderwijs --- Didactiek --- Digitale didactiek --- Digitale leermiddelen --- Educatieve software --- Educatieve software (Software) --- Elektronische leeromgeving --- Gehandicapte kinderen --- Hoogbegaafde kinderen --- Hulpmiddelen --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT leermateriaal --- Inclusief onderwijs --- Internet --- Lager onderwijs --- Leerproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Mentaal gehandicapte kinderen --- Onderwijs --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- Orthodidactiek --- Secundair onderwijs --- Software --- Ziekenhuisscholen --- Zorgverbreding --- dyslexie --- hoogbegaafdheid --- internet --- leerstoornissen --- onderwijs --- open leren --- software --- 450 --- Handboek/cursus --- ict --- ict, zorg --- Buitengewoon onderwijs --- Elektronische leeromgevingen --- Leermiddelen --- 371.39 --- ICT : onderwijs --- Jongeren en ICT --- Leerlingen met beperkingen --- automatisering (computer) --- blindheid (slechtziendheid) --- computergestuurd onderwijs --- doofheid --- dyslexie (woordblindheid) --- fysiek gehandicapten --- hulpmiddelen --- informatieverwerking --- leermethoden --- mentaal gehandicapten --- slechthorendheid --- technologie --- Sociale problemen van zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten --- Sociale problemen van mentaal gehandicapten --- Didactische principes --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Orthopedagogiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- leerlingbegeleiding --- begeleid zelfstandig leren --- departement Lerarenopleiding --- ICT in het onderwijs --- leermiddelen --- Kinderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Informatica --- Technologie --- inclusief onderwijs --- 370.02 --- Kind met een handicap --- Leerprobleem --- Hulpmiddel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Verpleegkunde --- Kind --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Maatschappij


Book
Jongeren met extra zorg : stimuleren en compenseren met hulp van ICT
Author:
ISBN: 9789030190295 Year: 2007 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In vrijwel elke klas van het basis- of secundair onderwijs zijn er jongeren die een bijzondere zorg vragen van hun leerkrachten en begeleiders: leerlingen met (ernstige) leerstoornissen, slechtziende of slechthorende leerlingen, leerlingen met een motorische beperking, hoogbegaafde leerlingen, langdurig zieke leerlingen... Voor deze jongeren zoeken de leerkrachten en begeleiders naar de beste didactische aanpak en de meest adequate ondersteuning. Meer en meer kunnen zij daarvoor een beroep doen op technologische hulpmiddelen. Er bestaan tal van ICT-toepassingen die de beperkingen van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften kunnen compenseren. Leerlingen met ernstige leerstoornissen kunnen geholpen worden door tekstverwerking, spellingcontrole, overhoorsoftware, voorleessoftware, mindmapsoftware,... Slechtziende leerlingen kunnen lezen wat op het bord staat met behulp van een laptop en bordcamera. Leerlingen met een verstandelijke beperking kunnen communiceren met prenten,...

Keywords

Gehandicapte kinderen --- ICT --- Leerstoornissen --- Onderwijs. --- Hulpverlening. --- Orthopedagogics --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- motiverend onderwijs --- #PBIB:+110.81 --- leerproblemen --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- zorgverbreding --- 462 --- 489.4 --- Buitengewoon onderwijs --- Computerondersteund onderwijs --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT leermateriaal --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- buitengewoon onderwijs --- didactiek --- dyslexie --- hoogbegaafdheid --- internet --- leerstoornissen --- onderwijs --- open leren --- software --- Computers in het onderwijs (automatisering in het onderwijs) --- Didactiek --- Elektronische leeromgeving --- Gehandicapten --- Kinderen en jongeren met een handicap --- Kinderen --- Leermiddelen --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Onderwijs --- Software --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Geïntegreerd onderwijs --- Hoogbegaafde kinderen ; onderwijs --- Kinderen met leerstoornissen --- Langdurig zieke kinderen ; onderwijs --- Zorgleerlingen --- ICT ; didactiek --- ICT : onderwijs --- Leerproblemen --- Zorgverbreding --- Kinderen met een beperking --- 376 --- Onderwijs : Didactiek : Bijzonder onderwijs : Algemeen --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- Didactiek (hoger onderwijs) --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: ICT) --- Kinderen met een verstandelijke beperking --- Motorisch gehandicapte kinderen --- Visueel gehandicapten --- Auditief gehandicapten --- Dyslexie --- Zieke kinderen --- Lichamelijk gehandicapte kinderen --- Kind met een verstandelijke handicap --- Kind met een lichamelijke handicap --- Persoon met een visuele handicap --- Persoon met een auditieve handicap --- Leerprobleem --- Zieke --- Kind --- ouder

Listing 1 - 4 of 4
Sort by